Carbon Repair
  • Home
  • Team Carbon Repair
    • Cycling
    • Automotive
    • Aviation
    • Prototyping
  • Opleidingen
  • Onderzoek
  • Contact
  • About

We zijn constant op zoek om onze methodes nog beter te maken, meer oplossingen te kunnen bieden.
We doen dit met de laatste technieken, in-house en met externe partners.

Traditioneel worden er omslachtige niet-destructieve onderzoeksmethodes gebruikt om composieten te onderzoeken op fouten en schade. Voor vele toepassingen zijn deze ook noodzakelijk.
Onze NDT-methodes zijn visueel, acoustisch, dye penetrant, ultrasoon en de boroscoop. Er zijn nog tal van andere methodes maar hiervoor doen we beroep op externe partners.
Voor onze vezels, harsen en reparatiemethodes te testen hebben we testbanken ter beschikking.

Testen specifiek Cycling
Voor fietsframes werken we met een speciaal ontworpen testbank. Waar NDT-methodes fouten zoeken, maar we dienen deze meetgegevens zelf te interpreteren of deze binnen de tolerantie valt, wat niet altijd even makkelijk te bepalen is.

Met de testbank meten we eerst de stijfheid van het frame, oefenen er krachten op uit, dezelfde als een renner er zou op uitoefenen, doen dit duizenden keren en meten dan weer de stijfheid. Indien er een vermindering is in stijfheid, is er dus een fout in het frame en met de meetgegevens kunnen we bepalen waar deze fout zich bevindt. Zo meten we wat echt belangrijk is, de veiligheid van de fiets.
Met deze methode testen we ook onze reparatiemethodes, kunnen we ze verder perfectioneren en kennen precies de invloed op de sterkte en stijfheid van de fiets. We zijn trouwens de eerste die op deze manier werken.

Foto
Foto
Foto

Had je graag meer geweten? We horen het graag


Enkel op afspraak

Telefoon

+32 497 30 91 68

Email

info@carbonrepair.be
  • Home
  • Team Carbon Repair
    • Cycling
    • Automotive
    • Aviation
    • Prototyping
  • Opleidingen
  • Onderzoek
  • Contact
  • About